UKK – Usein kysyttyä

Usein kysyttyä – siivouspalvelut

Miten tilaan järjestämis- ja muita palveluita?

Palvelumme voit tilata kätevästi kotisivujemme yhteydenottolomakkeella tai ottamalla yhteyttä meihin 045-2367200 tai jmjarjestys@gmail.com,

Tuoko JM Järjestys omat välineet vai käytetäänkö kotitalouden tarvikkeita?

Kyllä, JM Järjestyksen kautta tilattuun siivouspalveluun sisältyy siivousvälineet ja aineet. jotka siivooja tuo tullessaan (imuri asiakkaalta). Myös asiakkaan omien siivousvälineiden käyttäminen on mahdollista, kunhan siitä sovitaan etukäteen.

Voiko kotonani olla lemmikkejä palvelujen ajan?

Kyllä voi olla, jos kyseessä on pienikokoinen koira tai kissa. Jos on mahdollista laittaa lemmikki toiseen huoneeseen, niin se on aina paras vaihtoehto.

Vaihtuuko siistijä / järjestäjä joka kerta?

Ei vaihdu, koska JM Järjestyksessä on vain yksi työntekijä tällä hetkellä eli yrittäjä itse.

Voinko olla kotona palvelujen ajan?

Totta kai voit olla kotona, koti on sinun ja kuuluu sinulle.

Miten hyödynnän kotitalousvähennystä?

Palveluistamme on mahdollista hakea kotitalousvähennystä. Vuonna 2020 kotitalousvähennys on 40 % palvelun hinnasta ja se hyvitetään sinulle henkilökohtaisessa verotuksessa. Kotitalousvähennyksen vuosittainen enimmäismäärä on 2 250 €.

Missä kaupungeissa toimitte?

Pääasiassa toimimme Mikkelissä, mutta myös Mikkelin lähikunnat kuuluvat palveluihimme.

Miten maksaminen tapahtuu?

Laskutamme palvelun yleensä jokaisen palvelukäyntikerran jälkeen. Laskun voit maksaa käteisellä, kortilla tai laskulla.

Millaiset peruutusehdot teillä on?

Asiakkaan tulee tehdä peruutukset ja muutokset viimeistään edellisenä päivänä ennen sovittua suorituspäivää.

Pesuaineet ja kulut?

Siivoustarvikkeet ja aineet kuuluvat tällä hetkellä tuntihintaan. Sekä kilometrit aina 10 km asti Mikkelin keskustan alueelta. Ylimenevät kilometrit laskutetaan hinnaston mukaisesti.

Takuu?

Mikäli asiakkaalla on huomauttamista palvelusta, tulee hänen olla välittömästi yhteydessä palveluntuottajaan. Palvelun tuottajalla on tilaisuus korjata asia, johon asiakas ei ole tyytyväinen.

Usein kysyttyä – järjestämispalvelut

Mikä on kodinjärjestäjä?

Hän auttaa sinua luomaan järjestystä ja selkeyttä kotiisi/elämääsi, jotta arkesi sujuisi paremmin. On vaitiolovelvollinen, pitää näkemänsä ja kuulemansa omana tietonaan. Asiakas tekee aina päätökset, mistä tavaroista luopuu. Kodinjärjestäjää voisi kutsua kodin ”personal traineriksi”.

Miten valmistaudun, kun järjestäjä tulee kotiini?

Elät aivan normaalia arkea ja pidät kodin siinä kunnossa, kun se on sillä hetkellä. Et saa alkaa siivoamaan ennen järjestäjän tulemista. Järjestäjä on tottunut kaikkeen eikä säikähdä pienistä.

Yleiset järjestämisen kohteet?

Kodin yleisimmät tilat, kuten keittiö, olohuone, makuuhuone, kylpyhuone, vaatehuone, vaatekaapit, eteinen, wc-tilat, varastot, kaapit

Mitä tarkoittaa kartoituskäynti?

Kartoituskäynnillä käydään ensin yhdessä läpi järjesteltävä kohde, niin että asiakas kertoo omat toiveensa ja millaisen lopputuloksen hän haluaa. Järjestelytyö tehdään pääasiassa asiakkaan kanssa yhdessä tai itsenäisesti asiakkaan ohjeiden mukaisesti. Lisäksi täytetään kartoituslomake yhdessä, joka jää vain järjestäjän tietoon.

Miten järjestäminen käytännössä toteutetaan?

Jos kyseessä on vaatekaapin järjestäminen, niin järjestäjä käyttää yleensä neljää (4) koria lajittelussa. Vaatteet lajitellaan säilytettäviin ja hävitettäviin (roskiin, kierrätettäviin, säilytettäviin ja tunne/järki). Tunne/järki tarkoittaa sitä, että jos asiakas ei osaa tehdä heti päätöstä, jonkun tietyn vaatteen kohdalla, niin se laitetaan ensin tähän koriin. Lopuksi sitten käydään uudestaan tämä kori läpi ja yleensä tässä vaiheessa päätös on jo helpompi. Lopuksi säilytettävät vaatteet järjestetään loogisesti kaappiin takaisin.

Kuinka kauan järjestäminen kestää?

Yleensä varataan 3 h aikaa järjestämiseen kerrallaan, koska tämän ajan asiakas jaksaa keskittyneesti käydä tavaroitaan/vaatteitaan läpi. Jos ei saada koko kohdetta valmiiksi kerralla, niin varataan uusi aika ja jatketaan järjestämistä.